Obecne gabinety dentystyczne bardzo dbają o wysoki standard obsługi i komfort Pacjenta, dlatego też wiele z nich oferuje gwarancję na usługi stomatologiczne. Na jakich zasadach one działają i kiedy leczona osoba ma prawo złożyć reklamację? Postanowiliśmy stworzyć krótki poradnik, który poruszy najważniejsze kwestie i rozwieje wątpliwości.
Czym jest gwarancja na usługi stomatologiczne?
Gwarancja służy zapewnieniu Pacjentowi możliwości wykonania poprawek np. w pracy protetycznej, jeżeli jej uszkodzenia wynikły z czynników od niego niezależnych. To coraz częściej stosowana przez dentystów praktyka, gdyż pozwala spełnić wszystkie potrzeby i wymagania leczonych osób, aby mogły one zyskać piękny oraz funkcjonalny uśmiech. Wszystkie warunki gwarancji zostaną przedstawione podczas konsultacji, Pacjent otrzyma też odpowiednie dokumenty.
Niezbędna dokumentacja
Po trwałym zamocowaniu pracy protetycznej nasz zespół sporządza konieczną dokumentację. Na jej podstawie będzie mógł określić, czy zostały spełnione wszystkie warunki do przyznania ewentualnej reklamacji w przyszłości. Oczywiście dentysta wspomaga się wówczas dokładnym przeglądem jamy ustnej oraz diagnostyką, co zapewni wszystkie niezbędne informacje.
(ul. Grota Roweckiego 51)
(ul. Zaręby 1A)
Gwarancja na prace protetyczne w Strefie Zęba
W Strefie Zęba gwarancji podlegają prace protetyczne. Wchodzi ona w życie zaraz po podpisaniu przez Pacjenta stosownego dokumentu potwierdzającego zgodę na zacementowanie/przytwierdzenie do zębów i implantów uzupełnienia. Gwarancja funkcjonuje przez okres 2 lat, a jej ważność wymaga od leczonej osoby regularnych przeglądów jamy ustnej co 6 miesięcy w naszym gabinecie oraz stosowania się do zaleceń w kwestii profilaktyki i higieny.
Co nie podlega gwarancji w Strefie Zęba?
Gwarancja nie obejmuje następujących sytuacji:
- Wprowadzenia korekt w estetykę i kształt pracy protetycznej przed podpisaniem przez Pacjenta zgody na jej ostateczne zamocowanie w jamie ustnej;
- uszkodzenia powstałe w wyniku działania czynników zewnętrznych;
- poprawek lub napraw naniesionych przez dentystów spoza naszego gabinetu;
- naturalny zanik tkanek kostnych oraz przyzębia;
- niewywiązanie się z zaleceń przekazanych przez eksperta po zakończeniu leczenia, m.in. odstąpienie od wyleczenia pozostałych ubytków w terminie do 6 miesięcy od oddania pracy protetycznej Pacjentowi;
- zatajenie przed lekarzem przez Pacjenta rzeczywistych informacji na temat stanu zdrowotnego.
Zaznaczmy, że fundamentalnym warunkiem utrzymania gwarancji na pracę protetyczną są regularne wizyty kontrolne i higienizacyjne w naszym gabinecie, wykonywane co 6 miesięcy. Mają one na celu wczesną lokalizację ewentualnych problemów, które mogłyby się pojawić po zakończeniu leczenia, a także błędów popełnianych przez Pacjenta np. podczas nieprawidłowej higienizacji jamy ustnej.
Umów się na wizytę!
Pacjenci podejmujący się leczenia protetycznego w Strefie Zęba mogą liczyć na gwarancję efektów. Jeśli borykasz się z jakimkolwiek ubytkiem, który pogarsza estetykę oraz zaburza codzienne funkcjonowanie, umów się na wizytę! Możesz to zrobić, dzwoniąc pod numer 606 703 793 (ul. Zaręby 1A) lub 694 909 998 (ul. Grota Roweckiego 51) bądź wypełniając formularz. Im szybciej podejmiesz zdecydowane kroki, tym łatwiejsze będzie przyszłe leczenie!